در مقالات قبلي سايت در مورد امكانات هوشمندي كه باعث سهولت در زندگي انسان ميشوند صحبت كرديم. در اين نوشته قصد داريم در مورد وسايل هوشمند پركاربرد در خانه صحبت كنيم، در ادامه اين نوشته با معرفي عناصر خانه هوشمند  با ما همراه باشيد.

در ساختمان هاي هوشمند، كه زيرساخت هوشمندي دارند، از يك پلتفرم هوشمند استفاده ميشود. كه قابليت تجريه تحليل نرم افزارها و فن آوري هاي جديد را دارند، تا بتوان با استفاده از آنها به هوشمند سازي ساختمان ها پرداخت.

شايد در ابتدا ساختمان هاي هوشمند اقتصادي به نظر نرسند اما پس از به كار گيري آنها و پس گذشت مدتي، اين پلتفرم ها باعث صرفه جويي در مصرف انرژي خواهند شد و همچنين باعث راحتي در زندگي خواهند شد، و همچنين به دليل مخابره اطلاعات باعث جلوگيري از سرقت، آتش سوزي و… خواهند شد. در ادامه پركاربردترين وسايل هوشمند خانه را بررسي ميكنيم. در ادامه با ما همراه باشيد.

نمونه هايي پر كاربرد از تجهيزات هوشمند

سيستم كنترل دماي ساختمان: در ساختمان هايي كه از تجهيزات هوشمند استفاده ميكنند، سيستم هاي كنتل دما براي سهولت تنظيم دما و ذخيره انرژي مفيد هستند.

سيستم روشنايي هوشمند: اين سيستم در تمام ساختمان هاي هوشمند به كار گرفته ميشود و با كنترل هوشمندانه و صحيح روشنايي منازل باعث كاهش هزينه هاي قبض هاي مصرفي ميشود و همچنين ميزان تاريكي و روشنايي هوا را كنترل ميكند.

قفل‌هاي هوشمند: از ديگر امكانات مفيد در ساختمان هاي هوشمند استفاده از محصولاتي براي ايمن سازي آن است، قفل ديجيتال يكي از اين تجهيزات است كه ميتواند امنيت خانه و يا محيط كار شما را تامين كند.

دوربين هاي امنيتي: اين دوربين ها هم جزئي از تجهيزات امنيتي هوشمند به حساب مي آيند كه به شما كمك ميكنند تا بتوانيد منزلتان را به خوبي اداره كنيد و حتي زماني كه در خانه نيستيد بتوانيد آن را چك كنيد.

سنسورهاي درب ها: اين سنسور ها روي درب هاي اصلي خانه نصب ميشوند و زماني كه اتقاقي غير معمول در خانه اتفاق بيوفتد با استفاده از هشدار يا آلارم مخصوص به اطلاع شما خواهد رساند.

سيستم صوتي و نمايشي خانه هوشمند: اين سيستم ها به شما اين امكان را ميدهند تا از تماشاي تلويزيون لذت ببريد و به نوعي يك سينماي واقعي خانگي را در منزل داشته باشيد.

تمام ابزارها و وسايلي كه نام برديم قابليت شخصي سازي دارند، و ميتوان آنها را طبق نياز و خواسته ي خود شخصي سازي كنيد تا دستيار شخصي شما بتواند دستورهايي كه به نظر شما لازم و ضروري هستند را اجرا كند. باعث افزايش سهولت در زندگي خواهند شد.

 

منبع: https://digidl.net/%d9%88%d8%b3%d8%a7%db%8c%d9%84-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d9%be%d8%b1%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87/